سالاد مرغ گریل شده
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۹:۴۱:۴۰

مواد موردنیاز

برای سالاد:
2 عدد سینه مرغ کبابی متوسط خرد شده
1/2 فنجان بادام خلال شده
1/2 پیاز قرمز کوچک یا 1 موسیر کوچک، نازک برش داده شده
4 فنجان کاهو یا کاهو رومی خرد شده
4 فنجان اسفناج خرد شده
200 گرم توت فرنگی پوست کنده و  4 تکه شده
1 فنجان گوجه گیلاسی نصف شده
2 آووکادوی رسیده خرد شده، در صورت نبود آووکادو 2 فنجان زیتون سبز  یا سیاه
1/8 قاشق چایخوری نمک
 3/4 فنجان پنیر فتا
برای سس:
1/4 فنجان آب لیموی تازه
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
2 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق چایخوری خردل
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/8 قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه

بادام ها را برشته کنید: بادام ها را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. برای جلوگیری از سوختن، مدام هم بزنید و اجازه دهید تا 2 دقیقه بپزد. حرارت را روی متوسط به کم بگذارید. پخت و هم زدن را ادامه دهید تا معطر شوند و  شروع به طلایی شدن کنند، حدود 3 تا 5 دقیقه. سپس بلافاصله به یک بشقاب یا کاسه منتقل کنید تا خنک شود.
پیاز خلال شده را در ظرفی بریزید و روی آن را با آب سرد بپوشانید. بگذارید در حالی که بقیه سالاد را آماده می کنید  خیس بخورد (این کار طعم را حفظ می کند و نیش تند پیاز را از بین می برد).
سس را آماده کنید: در یک کاسه متوسط یا فنجان ، آب لیمو، روغن، عسل، خردل، نمک و فلفل را به سرعت با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
در یک کاسه بزرگ، کاهو رومی و اسفناج را بریزید. توت فرنگی، گوجه فرنگی و 1 عدد آووکادو را اضافه کنید. نمک بپاشید. پیاز قرمز را آبکش کنید و خشک کنید و آن را هم اضافه کنید. مرغ را اضافه کنید. حدود نیمی از سس را روی سالاد بریزید و مخلوط کنید . مقدار سس را بسنجید کنید. قرار نیست سالاد آبکی داشته باشیم. در صورت نیاز کمی بیشتر برای مطابقت با ترجیحات خود اضافه کنید.باقی مانده آووکادو، فتا و بادام را اضافه کنید. دوباره به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. بلافاصله سرو کنید. نوش جان!

 

حقایق تغدیه ای در هر سروینگ   

اندازه سروینگ 1 بشقاب

انرژی   680کالری 

 

پروتئین 38 گرم

 

کربوهیدرات  32 گرم

 

چربی   42 گرم